Mandelkubb

Jag ska kort försöka sammanfatta dagen.

Vaknade sent. Var trött. Fastnade vid massvis av gitarrspel och glömde bort tiden, vilket gjorde att jag fick panik och gjrode mig ordning en halvtimme innan jag var tvungen att åka till jobbet. Fick ta med mig två dubbelmackor av tråkigt, torrt, halväckligt, vitt, orostat bröd i en påse. Min middag. Jobbade. Gick bra, sålde 5st. Jag är bäst. Var påväg hem, upptäckte att tåget var inställt. Blev nojjig. Fick för mig att det skulle ta två dygn innan jag var hemma. Det kom en buss. Mysigt i bussen. Snackade skit med favvojobbkompisen. Kom fram. Smågick till bussen. Upptäckte att det var två minuter kvar. Kubbade så innisatan. Hann med. EN sekunds marginal. Fick dåligt samvete för att det delvis var mitt fel att en annan nisse missade sin buss. Men men. Blev rädd, när busschaffuören pratade i mobil samtidigt som han hälsade på kollegor och körde i 200 km/h. Han satt dessutom och hostade upp små små kattungar och försökte vända ut och in på sina lungor. Överlevde. Klev av bussen. Gick hem.

Nu sitter jag här. Kom på att jag bara har ätit mackor hela dagen. Är trött. Borde sova. Men vill inte riktigt. Kom att tänka på hur långt detta hade blivit om jag inte kortat ner det hela?



pdg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0