Raise it up


Jag vet, jag är lite dålig på att uppdatera. Men har haft fullt upp med massa olika saker. Bl a Leuda-sidan som kommer upp till helgen. :)

Kors i taket, jag har faktiskt lyckats få en tid för arbetsintervju på fredag. Jag är pepp. Jag lovar att informera om hur det går. Någonting säger mig att det kommer gå bra. Jag har redan en konstig känsla i magen av att jag kommer lämna Vendator. Jag ser det framför mig.

Idag har varit bra. En av höjdpunkterna var väl när jag blev påhoppad på stan. Det kom en nisse med tre hundra påsar i handen, gick fram till mig och sa något väldigt oförståeligt. Något i stil med "peeeaeueeaööåååaehe". Jag gissar på att "ordet" jag hörde var på danska och slang för strumpor. För det var precis vad jag fick. En enorm påse med ett paket strumpor i. Jag tackade med en lätt nick och tog emot. Vågade inte riktigt säga något. Att döma av det lilla lätet han gjorde så antog jag att han ändå inte skulle förstå mig.

På tåget kunde jag inte riktigt slita ögonen från en pappa och hans unge. De betedde sig ytterst märkligt. Pappan satt i en väldigt ergonomiskt felaktig ställning och hostade som att han svalt en sandstorm. Samtidigt som det flög spott i hela vagnen så skrattade han och retade sin lilla unge. Ungen var väl en sisådär 8år och han var helt inne i att läsa en artikel om mord. Han lät oroväckande entusiastisk när han kommenterade att offret blivit skjuten tolv gånger i magen. Någonting säger mig att denna ungen kommer få en taskig framtid...


Jag får avsluta detta inlägg med ett litet låttips:

http://open.spotify.com/track/0NcSl5n01r3B4QcESuzyIk

Florence + The machine - Rabbit heart

Fruktansvärt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0